czyszczenie turbo

Uwaga opis pochodzi ze strony: vw-golf.pl


Tego typu opisy mozna spotkac w sieci wiec nie jest to żadna nowośc...
Przy okazji wprowadzania przeróbki w VNT by móc dopasowac ja do kolektora wydechowego zrobiłem kilka fotek które moga byc pomocne przy czyszczeniu kierownic - zanieczyszczone (zapieczone) kierownice często powoduja przeładowanie w TDI co objawia się nagłym spadkiem mocy, czesto na czwartym i piątym biegu przy dużym obciążeniu silnika. Nie bede opisywał demontażu i montażu - wane by zachowac przy tym cztstość i zabezpieczyc przewody olejowe by nie dostały sie do nich zadne nieczystości.
Poniżej widać turbo z odkręconym regulatorem podciśnieniowyn, na zdjeciu brakuje ośki łączącej regulator z turbiną.



ponizej odkręcona muszla "zimna" - jeśli ktos tuninguje auto może tą muszle dowolnie obracac po poluzowaniu śrubek - podczas czyszczenia nie trzeba tej muszli odkręcać - czyscimy strone "gorącą".



Ponizej rozkręcona strona "gorąca" - czerwonym kolorem zaznaczyłem bolce które muszą sie pokryc z otworami zaznaczonymi na czerwono. Na zielono zaznaczono element który reguluje kierownicami. Przy rozbieraniu strony "gorącej" należy spróbować rozłozyć ja na części uderzając młotkiem plastikowym w zewnętrzna część (muszlę). Pod żadnym pozorem NIE WOLNO przy próbach rozbiórki przekręcać muszli "gorącej" w stosunku do środkowej części sprężarki ani stukać młotkiem stalowym. Takie działania spowoduja uszkodcenie sprężaki. Jeśli części nie chca sie rozdzielic należy spryskac szczeline pomiędzy muszla a wewn. częścia odrdzewiaczem i po pewnym czasie spróbować ponownie.



Nalezy zaznaczyć sobie rysikiem jak ułozony jest pierscień regulujacy kierownice i cały pierscień z kierownicami by później nie mieć problemu z poskładaniem tego właściwie. Następnie zdejmujemy pierścień poruszajacy kierownicami i trzy "łożyska" (tulejki) - należy to dokładnie wyczyscić np. płynem do mycia hamulców, sprzęgieł i ew. miedzianą (mosiężną) szczotką.



Następnie odkręcamy trzy zaznaczone na czerwono śrubki typu torx - jesli śrubki nie chcą puścić mozna je spryskac odrdzewiaczem i próbowac luzowac troszke w lewo i w prawo - mi niestety jedna sie ukręciła ale to nie problem bo mozna zastostowac srubke na imbus (po wykręceniu ukręconej).




Ponizej widac kierownice które sa przyczyna problemów - najczęściej zapiekaja sie sadza gdy ktos jeździ spokojnie i nie "butuje" :hmm: Tak, tak... Sadza nie zostaje przedmuchana i osadza sie na kierownicach - czyli PSJ (*******...ty styl jazdy)  Czyscimy je w nad miska spryskując dokładnie płynem do mycia hamulców, sprzęgieł i ruszając każdą kierownicą - można delikatnie przeczyscić mieciutka szczotka druciana.



Ponizej widac tulejki na których opiera sie pierścień z kierownicami i trzeba uwazac by ich nie pogubic - podkłada się je w miejscach gdzie są otwory na śruby.  Wszystko składamy w odwrotnej kolejności uważająć by pierscień z kierownicami i pierscień regulujacy kierownice włożyć właściwie w stosunku do muszli gorącej.



Dla tuningujących - muszle gorąca mozna ustawić w trzech pozycjach co 120' przesuwając cały pierscień z kierownicami - należy tylko pamiętać by turbo po zamontowaniu na kolektorze (innym niz fabryczny) miało wpływ oleju zawsze pionowo od góry (+/- 15')
Pozdrawiam.

 

 Zobacz również inne opisy:
 
 

Kolejny opis czyszczenia turbo w języku ang. ze strony technologie-entwicklung.de

K o m e n t a r z e
+ Dodaj komentarz
mimo,że nic nowego dawno tu się nic nie poawjiło,to za każaddym razem gdy tu zagląaddam znajadduję zdanie,ktf3re zawsze ideadaladnie pasuje. „Bądź spoadkojny, ufaj, czeadkaj, proś, a spełni się.” i nieadważne9 jak jest źle…zawsze dzięki temu pojaadwia się uśmiech pozdrawiam!