Wymiana wahaczy dolnych Passat B5, Audi A4, Audi A6, Skoda SuperB

Uwaga opis pochodzi ze strony: a4-klub.pl

1 Etap - zakup części

Przed wymianą trzeba zaopatrzyc się w następujące rzeczy
Wahacz dolny prosty tzw nośny nr oryginału 4D0 407 151P lub zamienniki FEBI nr FE 11350 lub TRW nr JTC 343


Wahacz dolny krzywy tzw banan w oryginale znany jako drążek prowadzący  nr oryginału 4D0 407 694N  lub FEBI nr FE 11351 lub TRW nr JTC 350


Śruby i nakrętki  kupowane w ASO koszt ok 55 zł
Śruba - N 102 412 01  szt.1
Śruba - N 102 949 01  szt.1
Śruba - N 906 259 01  szt.1
Śruba - N 104 253 01  szt.1
Nakrętka - N 906 350 01  szt.1
Nakretka - N 101 064 02 szt.2
Nakrętka - N 102 861 02 szt.1
Nakrętki na sworznie - 4D0 407 644 - szt.2


2 klucze oczkowe 18 porządny ja miałem Stanleya , chińskie niestety się gną
klucz 16 do łącznika stabilizatora
klucz dynamometryczna jak ktoś ma

2. Etap robota

1. Odkręcamy koło , podnosimy auto na leawarku podkładamy kobyłke albo coś co przytrzyma auto coby nie stało na lewarku ( niesugerujcie sie tym że na zdjęciach jakie robiłem jest założone koło ponieważ zdjęcia robiłem jeszcze przed robotą )

Ja wymieniałem 2 dolne wahacze ale postanowiłem że wymienie najpierw jeden ten prosty nośny na gotowo , a później drugi banan.

2. Odkręcamy nakrętke na sworzniu kluczem 18 można nasadką bo jest dojście od dołu


3. Odkręcamy nakrętke mocowania amortyzatora też kluczem 18 i wybijamy śrube


4. Odkręcamy nakrętke łącznika stabilizatora , a śrube wybijemy jak będziemy mieli luźny wahacz będzie wygodniej


5. Odkręcamy nakrętke mocowania wahacza do nadwozia i wybijamy śrube


6. Odkręcamy nakrętki stabilizatora i opuszczamy go  lekko na dół


7. Wybijamy sworzeń i wyciągamy wahacz

8. Wkładamy nowy wahacz najpierw sworzeń , nakręcamy lekko nakrętke ( Tylko NOWA ) potem reszte śrub , pomagamy sobie przy tym breszką bądź lewareczkiem


9. Skręcamy wszystkie śuby czyli mocowanie amorka , łącznika stabilizatora i stabilizatora. I teraz ważne skręcamy to z lekkim luzem.

10 Zakładamy koło opuszczamy auto i bujamy nim do woli  :wink:

11. Włazimy do kanału i dokręcamy wszystkie śruby z dużym oporem można sobie pomóc jakąś przedłużką.


No i jeden wahacz mamy zrobiony

3. Wahacz tzw. banan

1.Odkręcamy nakrętkę sworznia kluczem 18 i wybijamy go


2.Odkręcamy nakrętke mocowania wahacza do nadwozia


i wybijamy śrube i tutaj troche trzeba się nagimnastykować , trzeba sobie pomóc breszką i pod kątem wyciagnąc śrube. Jak już nam się to uda wyciągamy wahacz.

2. tan wahacz zakładamy od strony mocowani go do nadwozia bo tutaj też trochę trzeba sie nagimnastykowac i śrube wepchnąć pod skosem pomagając sobie breszką.
Jak nam sie uda skręcamy go lekko
3. Sworzeń wędruje do zwrotnicy i skręcony zostaje nakrętką tylko NOWĄ
4. I tak jak w tamtym wahaczu zakładamy koło , bujamy autem , włazimy do kanału i skręcamy wahacz na maksa

Po tej wymianie możemy się cieszyc , że niemamy juz żadnych stuków , luzów i skrzypienia.

 

 Zobacz również inne opisy:
 
 
bart (2009-06-09 10:01)
K o m e n t a r z e
+ Dodaj komentarz
Nigdy nie byłem do wyścigu rajdowego, ale to jest napwardę na własne ryzyko? Jeżeli kierowca cię zabije przez pomyłkę nie mają odpowiedzialność? Przepraszam, jestem po prostu ciekawy.
Zbieżność warto sprawdzić bo nowe wahacze mogą być minimalnie krótsze lub dłuższe od starych. Jeśli będą dłuższe to koła będą patrzeć do siebie a jeśli krótsze to rozbieżnie. Po za tym zruszamy śruby w tulejkach przy nadwoziu a tam jest luz.
jeżeli wymieniasz cały komplet po obu stronach to zbieżność jest zbędna, gorzej jeżeli zmieniasz sztukami tylko po jednej stronie - wtedy zalecają zbieżność
mam pytanie czy przy wymianie wahacza dolnego tak zwanego banana sruby dokreczamy na hama
dzieki bardzo dobrze wytlumaczona wymiana wahaczy