W ciągu zaledwie trzech i pół roku Golf Plus na dobre zadomowił się w rodzinie Golfów. Ponad 500.000 kierowców z Europy zdecydowało się w tym czasie na zakup tego modelu. Teraz pojawia się, udoskonalony pod wieloma względami, nowy Golf Plus.
Pod względem wizualnym nowy Plus nawiązuje do wprowadzonej niedawno szóstej generacji klasycznego Golfa. Widać to przede wszystkim w przedniej partii nadwozia. Nową formę otrzymał także tylny zderzak i relingi dachowe. Obręcze kół ze stali lub stopu metali lekkich o różnych rozmiarach uzupełniają pakiet zewnętrznych zmian. We wnętrzu zmieniły się takie elementy, jak materiały tapicerki, zegary, kierownice oraz panel sterowania automatyczną klimatyzacją (Climatronic).
Pod względem technicznym nowy Golf Plus będzie dysponował rozwiązaniami, które wprowadzono po raz pierwszy do tego segmentu Volkswagenów wraz z Golfem VI. Należą do nich nowe, oszczędne i bardzo ciche silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i wtryskiem Common Rail o mocy od 66 kW/90 KM do 103 kW/140 KM, dzięki którym udało się obniżyć średnie zużycie paliwa nawet o 0,8 litra na 100 kilometrów.
Dane techniczne, silniki, wyposażenie, masy, wymiary Nowego Golfa Plusa można znaleźć tutaj.
Podobnie jak w Golfie VI, także w nowym Golfie Plus zastąpiono tradycyjną automatyczną skrzynię biegów oszczędną i dynamiczną 6- i 7- biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Nowością w Golfie Plus będą ponadto dostępne na życzenie: aktywny tempomat (ACC), wspomaganie parkowania Park Assist oraz kamera cofania. Zmiany wprowadzono także do standardu wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline.
Wygląd opierający się na nowym stylistycznym DNA Volkswagena
Golf od zawsze miał niepowtarzalną i czytelną stylistykę. Dotyczy to nie tylko klasycznej wersji hatchback, lecz również GTI, Varianta i Plusa. Wraz z wprowadzeniem szóstej generacji Golfa seria ta stała się ikoną ponadczasowej stylistyki. Jej podstawę stanowi nowe stylistyczne DNA Volkswagena. Najważniejsze elementy stworzonego przez zespół Waltera de Silvy „języka designu” charakteryzują teraz także nowego Golfa Plus.
Nowa partia przednia nadwozia
Najbardziej zauważalnym elementem jest poziomy pas wlotu powietrza między reflektorami. Pas ten składa się z dwóch czarnych, błyszczących poprzeczek z logo VW w centralnym punkcie. W wersji Highline są one na górze zaznaczone wąskim chromowanym paskiem. Jedno jest pewne: nowy design przodu i mocniej zaznaczone reflektory sprawiają, że Golf Plus wygląda zdecydowanie bardziej dynamicznie.
Zmodyfikowany tył
Styliści nadali nową formę również tylnemu zderzakowi. Cały element pokryty jest lakierem w kolorze nadwozia, tylko na dole, w środkowej części umieszczono czarny, błyszczący detal podkreślający dynamiczny wygląd. Tylne diodowe światła mają nowy, ciemnoczerwony kolor (cherry red).
Sylwetka z nowymi relingami dachowymi
Sylwetka Golfa Plus nie uległa zasadniczym zmianom. Samochód otrzymał nowe relingi dachowe, które zostały harmonijnie włączone w linię nadwozia. W porównaniu z poprzednim modelem są one bardziej płaskie, w zależności od wersji srebrne lub czarne. Patrząc z boku zauważa się także nowe wzory obręczy aluminiowych.
Wnętrze
Golf Plus, oferowany zawsze w wersji czterodrzwiowej z dużą tylną klapą, należy do najbardziej praktycznych samochodów w swojej klasie. Gwarantuje on wygodę dla pasażerów i dużo miejsca na bagaż. Zalety te udało się uzyskać między innymi dzięki: lekko podwyższonej i bardzo wyprostowanej pozycji siedzącej, tylnej kanapie z możliwością przesuwania o 160 milimetrów, składanemu siedzisku kanapy w stosunku 40:60 (oparcie 40:20:40), zmiennej podłodze w bagażniku i przemyślanej pod każdym względem koncepcji schowków oraz dzięki składanemu fotelowi pasażera oferowanemu, jako opcja.
Nowe zegary i panel klimatyzacji
W nowym Golfie Plus zegary posiadają stylistykę znaną już z Golfa VI, Passata i Passata CC. Dominują dwa okrągłe wskaźniki obramowane matowymi, chromowanymi pierścieniami. Skala podświetlona jest na biało niezależnie od tego, czy światła są włączone, czy nie. W kolorze białym wyświetlane są również informacje komputera pokładowego. Podobnie jak do Golfa VI i Passata, także do Golfa Plus wprowadzono, udoskonaloną pod względem optycznym i dotykowym, serię kierownic. W przypadku Volkswagena z automatyczną klimatyzacją Climatronic, zastosowano nowy układ regulacji temperatury i wentylacji.
Innowacyjne silniki
Nowy VW Golf Plus będzie dostępny z pięcioma silnikami benzynowymi (59 kW/80 KM do 118 kW/160 KM) i czterema nowymi silnikami wysokoprężnymi (66 kW/90 KM do 103 kW/140 KM). Wszystkie jednostki są czterocylindrowe i spełniają wymagania normy Euro5. Z wyjątkiem najsłabszych jednostek wszystkie mogą być połączone z 6- lub 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Klasyczna przekładnia automatyczna ze sprzęgłem hydrokinetycznym nie jest już dostępna. O tym, jak efektywna jest DSG, może świadczyć przykład Golfa Plus 1.4 TSI (90 kW/122 KM) z 7-biegową przekładnią: ten rozwijający 200 km/h Volkswagen zużywa tylko 6,3 litra paliwa i emituje 146 g/km CO2.
Nowe TDI z Common Rail
Volkswagen zdecydował się na stosowanie w Golfie Plus wyłącznie silników czterozaworowych z systemem Common Rail. TDI mają moc 66 kW/90 KM, 77 kW/105 KM, 81 kW/110 KM i 103 kW/140 KM. W momencie wprowadzenia na rynek dostępne będą TDI o mocy 110 KM i 140 KM, wszystkie z filtrem cząsteczek stałych DPF. Silniki te,obok dynamiki, charakteryzują się także cichą pracą.
Wyjątkowa jest również oszczędność tych silników: Golf Plus TDI o mocy 110 KM, rozwijający prędkość 189 km/h, zużywa średnio tylko 5,1 litra paliwa na 100 kilometrów, a emisja CO2 wynosi 134 g/km.
Równie dobre wyniki osiąga Golf Plus TDI o mocy 140 KM. W tej 2-litrowej wersji silnik z Common Rail zużywa dokładnie tyle samo – 5,1 litra oleju napędowego, czyli o 0,8 litra mniej, niż wcześniej stosowany silnik 2.0 TDI. Równocześnie zmniejszyła się także ilość emitowanego dwutlenku węgla z 153 do 135 g/km.
Park Assist
W najnowszej generacji Golfa Plus oferowany jest, po raz pierwszy w tym modelu, system wspomagający parkowanie Park Assist. Umożliwia on prawie automatyczne parkowanie równolegle do osi drogi. Kierowca wciska tylko pedał gazu, hamulca i sprzęgło, a Golf Plus w oparciu o informacje przesyłane z czujników samodzielnie wjeżdża w lukę parkingową, która musi być dłuższa od samochodu tylko o metr i 10 centymetrów.
Kamera cofania
Nowością w Golfie Plus jest kamera cofania Rear Assist (oferowana jako wyposażenie dodatkowe). Kamera została umieszczona w emblemacie VW w pokrywie bagażnika. Po włączeniu wstecznego biegu znaczek VW podnosi się, a wraz z nim kamera obserwująca przestrzeń za Golfem. System ten można zamówić w połączeniu z radiem lub nawigacją z ekranem dotykowym RCD 510 lub RNS 510. Obraz z kamery przenoszony jest bezpośrednio na ekran dotykowy.
Optyczny asystent parkowania
W przypadku Golfa Plus z czujnikami parkowania lub systemem Park Assist i radiem lub nawigacją (RCD 310, RNS 310, RCD 510 lub RNS 510), jako alternatywę dla kamery wstecznej można wybrać także funkcję pomocy przy parkowaniu dzięki wizualizacji samochodu i przeszkód. Samochód pokazany jest od góry, a ewentualne przeszkody z przodu i z tyłu zaznaczone są symbolami.
Aktywny tempomat
Kolejny system wspierający kierowcę w Golfie Plus to aktywny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control). Przy włączonym ACC Golf Plus, w oparciu o laserowy pomiar odległości, w zakresie prędkości ustawionych przez kierowcę między 30 a 210 km/h, przyhamowuje i przyspiesza automatycznie. System ACC utrzymuje nie tylko wybraną prędkość, lecz również ustawioną wcześniej odległość do pojazdu jadącego z przodu.
Golf Plus Trendline
Volkswagen oferuje nowego Golfa Plus w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline (ta ostatnia wersja zastępuje dotychczasową opcję Sportline).
Wersja wyjściowa – Trendline – posiada między innymi takie elementy zwiększające bezpieczeństwo jak sześć poduszek powietrznych, ABS z EBV, MSR i ASR. O komfort dba klimatyzacja Climatic oferowana w standardzie dla silników TSI i TDI, elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby, fotel kierowcy z regulacją wysokości, nowa i atrakcyjna tkanina tapicerki (Flow), tylna kanapa z możliwością przesuwania do przodu i do tyłu, komputer pokładowy MFA, antena w tylnej szybie, chromowane pierścienie wokół wylotów powietrza wentylacji, wspomaganie układu kierowniczego w zależności od prędkości jazdy, zielone szyby termoizolacyjne i centralny zamek.
Golf Plus Comfortline
Wersja Comfortline dodatkowo wyposażona jest w: 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich „Atlanta” z oponami 205, boczne listwy ochronne w kolorze nadwozia, chromowane aplikacje w osłonie chłodnicy, schowek w podsufitce, składane stoliki i kieszenie w oparciach przednich siedzeń, specjalną tapicerkę (Porch Studio F), komfortowe siedzenia, regulację wysokości fotela pasażera, haczyki na torby w bagażniku, przedni środkowy podłokietnik, klimatyzację Climatic dostępną dla wszystkich silników.
Golf Plus Highline
Highline nazwa najwyższej wersji wyposażenia modeli marki Volkswagen pojawiła się ponownie w Golfie Plus i zastąpiła dotychczasową wersję Sportline. Golf Plus Highline posiada dodatkowo takie elementy jak: sportowe siedzenia (środkowa powierzchnia pokryta Alcantarą), reflektory przeciwmgielne ze statycznymi światłami oświetlającymi pobocze podczas skrętów, środkowy podłokietnik z przodu, wskaźnik wielofunkcyjny Plus, automatyczną klimatyzację Climatronic, kierownicę multifunkcyjną i 16-calowe koła ze stopu metali lekkich „Cleveland”.
Na liście wyposażenia dodatkowego znajdują się między innymi biksenonowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów, osiem wzorów kół ze stopu metali lekkich, pakiet sportowy (m.in. ze sportowym zawieszeniem, wskaźnikiem kontroli ciśnienia w oponach i przyciemnianymi szybami bocznymi), dziewięć lakierów metalicznych i perłowych, dwa radia z odtwarzaczami CD i dwa systemy nawigacji, kilka typów urządzeń głośnomówiących, Mobile Device Interface (MDI) jako złącze do urządzeń audio z wtyczką USB, a także cyfrowy moduł odbioru radiowego (DAB). W ten sposób „plus” oznacza nie tylko więcej przestrzeni, lecz także więcej możliwości indywidualizacji.
źródło, foto: Volkswagen