Amarok - nowy pickup Volkswagena Nowy pickup Volkswagena otrzymał nazwę Amarok. Samochód zostanie zaprezentowany światowej publiczności w Ameryce Południowej jesienią tego roku.
Wiosną 2010 roku rozpocznie się sprzedaż na rynku południowoamerykańskim, w europejskich salonach Amarok pojawi się latem. Samochód będzie produkowany w argentyńskich zakładach Volkswagena „Pacheco” niedaleko Buenos Aires.
Audi wprowadziło do oferty dwa nowe silniki wysokoprężne, które znajdą się pod maską modelu A3. Pierwsza z jednostek rozwija 90 KM mocy oraz 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego z 1.6-litra pojemności skokowej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 12,9 sekundy i prędkość maksymalna 180 km/h nie robią dużego wrażenia, jednak w tym przypadku liczy się przede wszystkim ekologia i ekonomia - małe Audi spala jedynie 4,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, wydzielając przy tym 118 gramów CO2 na kilometr.
XXIV Ogólnopolski Zlot miłośników Aut grupy VAG - “MajóVWka 2009″ odbędzie się w dniach 22-24 maja na lotnisku w Ułężu pod Rykami.
W tym roku zlot jest organizowany na zasadzie imprezy zamkniętej. Od każdego uczestnika wymagamy ZAPROSZENIA, które może otrzymać każdy członek Stowarzyszenia Volkswagen Klub Polska, Lubelskiego Stowarzyszenia VW Audi, lub każdy zarejestrowany użytkownik Największego w Polsce forum miłośników Volkswagena Golfa: forum.vwgolf.pl.
Porsche i Volkswagen jako jeden koncern Dwie niemieckie marki rozpoczęły właśnie działania zmierzające do utworzenia z obydwu firm jednego koncernu samochodowego.
Jeszcze nie tak dawno Porsche rozważało wykupienie kolejnego pakietu akcji w Volkswagenie, który pozwoliłby tej niemieckiej marce na pełną kontrolę nad firmą z Wolfsburga. Ustalone już były nawet limity kredytowe w bankach, z którymi Porsche prowadziło rozmowy. Niestety, sytuacja ekonomiczna sprawiła, że firma z Zuffenhausen swoje ambitne plany musi odłożyć na później i póki co, pójść nieco inną drogą.
W ciągu zaledwie trzech i pół roku Golf Plus na dobre zadomowił się w rodzinie Golfów. Ponad 500.000 kierowców z Europy zdecydowało się w tym czasie na zakup tego modelu. Teraz pojawia się, udoskonalony pod wieloma względami, nowy Golf Plus.
Pod względem wizualnym nowy Plus nawiązuje do wprowadzonej niedawno szóstej generacji klasycznego Golfa. Widać to przede wszystkim w przedniej partii nadwozia. Nową formę otrzymał także tylny zderzak i relingi dachowe. Obręcze kół ze stali lub stopu metali lekkich o różnych rozmiarach uzupełniają pakiet zewnętrznych zmian. We wnętrzu zmieniły się takie elementy, jak materiały tapicerki, zegary, kierownice oraz panel sterowania automatyczną klimatyzacją (Climatronic).
Pod względem technicznym nowy Golf Plus będzie dysponował rozwiązaniami, które wprowadzono po raz pierwszy do tego segmentu Volkswagenów wraz z Golfem VI. Należą do nich nowe, oszczędne i bardzo ciche silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i wtryskiem Common Rail o mocy od 66 kW/90 KM do 103 kW/140 KM, dzięki którym udało się obniżyć średnie zużycie paliwa nawet o 0,8 litra na 100 kilometrów.
Dane techniczne, silniki, wyposażenie, masy, wymiary Nowego Golfa Plusa można znaleźć tutaj.
Witam, dziś 7.05.2009 rusza nowy serwis w Internecie poświęcony samochodom z gupy VW, Audi, Seat , Skoda wyposażonych w silniki wysokoprężne z turbosprężarką, chociaż i nie tylko ta grupa docelowa znajdzie tu wiele pożytecznych informacji. Stronka z czasem będzie się sukcesywnie rozwijać i na pewno będzie przybywać porad w stylu zrób to sam czy tematów związanych z diagnostyką TDI.